Pieter-South-Africa.reismee.nl

Addo Elephant National Park

Vandaag was de dag dat we na Addo Elephant National Park gaan, we gingen tegen 8 uur uit bed om ons klaar te maken. Onze verblijfsplaats lag ongeveer 9 kilometer vanaf de hoofdingang van het park, dus we hoeft gelukkig niet ver te rijden. Bij de hoofdingang aangekomen kochten we een dagkaart voor 300 rand, toen we die eenmaal binnen hadden konden we beginnen. Het mooie van deze park is dat er aangelegde wegen er liggen, dus konden we mooi met onze huurauto door het park rijden. Ik kan je aanbevelen om heel rustig te rijden want dat kans dat je wat dan mist is heel erg groot, en overal staan bordje speed kills en dat is het laatste wat we in zo'n park willen doen. Het park is niet het grootste park van zuid Afrika, maar wel groot genoeg om de hele dag rond te rijden. De kans dat we leeuwen en neushoorn kon zien was klein, omdat er hier heel weinig van rond lopen. Cruisen gingen we door het park en wat je daar ziet is super mooi, je kan ook zo een half uur rond rijden en je ziet geen dier, en dan zie je bijvoorbeeld een hele kudde. De ene dier staat kilometer verder en da staat een olifant naast je auto, echt geweldig om te zien. We hebben de hele dag daar rondgereden en van als en nog wat gezien zoals ;
- Struisvogels
- Warthogs (Pumba)
- Grysbok
- Velvet Monkey
- Giraf
- vele vogels en een aantal roofvogels waar we de naam niet van weten

En we zagen dieren van een hele afstand maar konden niet herkennen wat het was, om kort te zijn was het weer een geweldige dag. En alweer moet ik jullie aanraden om hier te komen.