Pieter-South-Africa.reismee.nl

van Coffee Bay na Addo

Daar gaat de wekker om 6 uur, en dat moet wel wat we moeten een hele eind rijden na Addo.
De GPS gaf 7 uur aan, maar ik telde er al dikke 2 uur bij want de rit na Coffee Bay was 1 keer en nooit weer. De eerste 30 kilometers waren gaten gaten en nog eens gaten, bij dag licht was het nog steeds moeilijk om die gaten te ontwijken. Andere idioten halen ons in met dikke 4x4 terreinwagen en toeteren tegen ons, hallo ik rij hier in een Ford Fiesta, en die zijn echt niet bestand tegen die gaten. Gelukkig hebben we deze gatenkaas overleefd en kunnen we doorrijden, dat hadden we gedacht, want er waren echt heel veel wegwerkzaamheden onderweg. Zoveel dat we er moe van werden, en het schoot ook allemaal niet op. 1 ding is wel zeker en dat is dat de meeste Zuid Afrikaanse mensen levensmoe zijn, inhalen voor de bocht op een heuvel en allemaal zonder zicht op de auto's op de andere rijbaan. 1 keer werd ik afgesneden omdat er een tegenligger eraan kwam en die IDIOOT mij vol afsneed om een botsing te ver komen. Dus even samengevat, het verkeer is hier dodelijk en dan komt er ook nog bij dat je links moet rijden. En is maar goed dat we besloten hebben om in het donker niet meer te rijden, want dit soort rijgedrag zijn we in Nederland niet gewend hahaha. In totaal deden we dikke 9 uur over de tocht maar het was de moeite waard, want heb al olifanten en een aapje gezien. Aangekomen bij Orange Elephant Backerpakkers is het weer een prima locatie, mooie grootte kamers en een heel mooi terrein. Maar morgen staat op de planning Addo Elephant National Park.