Pieter-South-Africa.reismee.nl

Dikke domper in Umkomaas

We stonden vandaag om 6 uur op want om 7 uur kregen we opfriscursus en daarna gingen we duiken. Toen we beneden waren was de 1e groep duikers al voorbereidingen aan het treffen voor hun duik, Neeltje en ik moesten wachten tot ze weg waren. We gingen eerst ontbijten bij de zwembad lekker bij het zonnetje, het was al weer lekker warm alleen waaide het ontzettend hard. Na ons ontbijtje was de 1e groep ook weg en konden we beginnen met de opfriscursus, dit houdt in dat je moet laten zien dat je de basisvaardigheden nog weet. Deze oefeningen moesten we in het zwembad uitvoeren, het water in het zwembad was lekker warm door het zonnetje en was dus heel prettig om een duik in te maken. Na een half uurtje hadden we de basisvaardigheden achter de rug en mochten we nog even in het zwembad verder duiken om te oefenen om neutraal te blijven. Neutraal houd in dat je dat op dezelfde hoogte blijft onder water waar door je makkelijker kunt duiken. Toen dit achter de rug was kregen we slecht nieuws te horen want de schipper van het bootje had gebeld en zei als het weer zo blijft gaat de duik niet door, de zee was ruig je kon al op afstand de witte toppen van de golven zien, en dat was geen goed nieuws. Dat bleek later ook, de duik werd afgelast, we waren flink aan het balen want onze planning stond vandaag duiken, morgen misschien 1 duik en dan op tijd door rijden na Coffee Bay. Helaas mocht niet zo zijn, wel hebben we het zo geregeld dat we morgen voor 12 uur nog 2 duiken kunnen maken, mits het weer het toe laat, en dat hopen we echt anders zou dit een domper zijn en jammer van onze tijd. Om wat te maken van onze dag zijn we na Croc world gegaan, dit is een dierentuintje waar de krokodil centraal staat, ook hadden ze 10 tallen slangen waar onder de Black Mamba, Green Mamba, Gabon Viper en de Puff Viper, dit zijn de dodelijkste slangen van Zuid Afrika, de Black Mamba wordt tot de dodelijkste slang van de hele wereld genoemd. Het was allemaal leuk om te zien maar het is niet zoals een dierentuin bij ons, want dan kunnen ze hier wel wat van leren. Dus het was leuk om te zien omdat we niets anders gepland hadden als back-up, maar is zeker geen aanrader. Hierna zijn we weer na Scottbrugh gereden om daar aan het strand te lunchen, daar aangekomen was er geluid van trommels en zingen de mensen. Op een afstand zagen we mensen dansen en besloten daar even te kijken, het bleek dat daar jongens en meiden aan het dansen waren. Heel leuk om te zien en ook knap wat ze deden, na een tijdje liepen we verder om te lunchen. We kwamen bij een tentje wat uitzicht had over het hele strand, en met die mooi weer was het mooi om daarna te kijken. Na de lunch gingen we nog een beetje plannen hoe we de reis verder gingen aanpakken, en vervolgens gingen we weer na ons appartementje. Daar gingen we alvast onze tassen inpakken en wat we niet meer nodig hadden brachten we al na de auto, we zijn toen even op ons appartementje gebleven. Toen we honger kregen liepen we na het strand om daar wat te eten, er was een plek waar je wat kon eten en met een mooie seaview. Het was mooi om na te kijken want de zee beukte op de strand en het waaide heel hard, na het eten liepen we weer terug. Bij binnen komst begon Neeltje te gillen als een keukenmeid, een kakkerlak een kakkerlak, voordat ik wat kon doen stond Neeltje op het bed en moest ik het maar gaan vangen. Eerst een glas opzoeken, maar Neeltje zat te kijken wat de kakkerlak deed. Weer een gegil, hij bewoog en ze smeet de deur dicht. Toen ik het wou vangen kon ik het nergens meer vinden tot dat ik de handdoek omhoog trok, als een speer vloog die de kamer binnen, dit als gevolg dat Neeltje nu gillend op het bed stond. De kakkerlak besloot achter de kast te kruipen waar ik het niet in me eentje vandaan kon krijgen, dus Neeltje moest helpen. Ik zei jaag jij hem eruit dan vang ik het wel, dit ging helemaal mis, nu zat die onder het bed. We hebben de hele kamer 2 keer opgeruimd mar niets gevonden, na een tijdje besloten we de zoektocht te staken en om een filmpje te gaan kijken voordat wel lekker ging slapen. Mmmmmmmmmmm slapen met een kakkerlak in de kamer, spannend hahahaha voor Neeltje.

Neel

Haha! Dat gegil is waar.. maar jij wilde de kamer nog verder doorzoeken terwijl ik zei dat we gewoon de bedden weer normaal moesten neerzetten.. Spannend, dus ook voor jou, meneer 'held van de dag'.

Pieter

hahahaha wat ik allemaal niet voor liefde doet