Pieter-South-Africa.reismee.nl

Ook in Kaapstad kan het met bakken uit de lucht komen

Vandaag konden we voor het eerst een beetje uitslapen, de wekker ging om kwart voor 8. Normaal gesproken hadden we allebei het appartement al verlaten om ons ding te doen, Neeltje Stage en ik sight seeing. Maar nu had Neeltje geen stage meer dus kan ik haar de hele dag lastig vallen hahaha. Neeltje had gisteren afscheid genomen van haar klas, maar vandaag gingen we er ook heen zodat ik de school kon zien en de klas wat ze les had gegeven. Ik had ook stroopwafels meegenomen uit Nederland om aan de klas uit te delen. Maar voor dat het zover was moesten we ongeveer 40 minuten lopen, het weer ik Kaapstad is verraderlijk het kon zo omslaan waar je bij staat. We kijken wel om internet wat het weer doet maar het veranderd bijna om het uur, vandaag was er regen voorspeld. Wandelend na school kwamen we erachter dat het zonnetje stralend scheen, strak blauw lucht echt super lekker weer, dus konden we lekker wandeling maken na school. Neeltje klaagde altijd over de heuvels waar ze over heen moest fietsen en het laatste gedeelte ging ze lopen omdat ze de heuvel niet op kan, natuurlijk plaagde ik haar hiermee. Het eerste gedeelte viel mee je kon er lekker lopen, halverwege veranderd het in een vals platte gedeelte. Het leek niet dat het op liep, maar je kon wel voelen dat het zwaarder ging met lopen. Het laatste gedeelte kon je echt zien dat het heuvel op was, en het is hier een paradijs als je wielrenner bent en van klimmen houdt. Alleen is het jammer dat de automobilisten hier als kippen zonder kop rijden, dat is ook wel begrijpelijk als je weet hoe ze hier auto rijden leert. Het wandelen ging voorspoedig en voor we het wisten waren we op school, het is een hele mooie groene omgeving hier met een prachtig uitzicht om de Tafelberg. Onderweg na Neeltje zijn klas werd ik aan andere leraren en schoolpersoneel voorgesteld, 1 voor 1 allemaal vriendelijke mensen. Maar nu waren we voor de klas deur van Neeltje klas 6, heel voorzichtig klopte we aan en gingen we na binnen. De hele klas keek om en toen ze Neeltje zagen werden ze heel onrustig Nel Nel riepen ze, ik stelde me voor aan Neeltje zijn mentor Chris, een heel vriendelijke man, daarna stelde ik me voor aan de klas. Neeltje vertelde dat we wat lekkers hadden meegenomen uit Nederland, de klas werd nog onrustiger. We lieten de stroopwafels zien waarop 1 jongen stuiterdruk van werd en hele tijd stroopwafel achter elkaar zei, hoezo ADHD haha. De meeste kende het niet, maar als je er na vroeg vond iedereen het super lekker. Nadat we de stroopwafels hadden uitgedeeld gingen we weg uit de klas en liet Neeltje me de hele school zien. Na de bezichtiging liepen we weer richting ons huisje, omdat de die middag de Tafelberg op wilden met de kabelbaan. Eerst moesten we nog na het hostel van Neeltje, want Neeltje had haar fiets verkocht aan de schoonmaakster Gail. Dit is een Zuid Afrikaanse vrouw, Neeltje had al veel over haar verteld dus was wel grappig om haar te ontmoeten. Na het regelen van de betaling van de fiets gingen we nog een praatje maken met andere PABO studenten. Het weer was toen nog steeds heel mooi, ma na een tijdje keek ik na buiten en keek na de Tafelberg. Het was heel raar en mooi om te zien, dikke laag wolken daalde op de Tafelberg en ging langzaam met de berg mee na beneden. Het leek wel of een tafelkleed van wolken opeens over de berg was gelegd, het ging echt snel. Dit maak de tafelberg ook zo gevaarlijk voor beklimmers, het slaat zo om. Paar minuten later hoorde we gerommel en zagen we bliksemflitsen, we besloten om toen maar niet de berg om te gaan. Het was wel balen maar veel anders zat er niet op, we liepen weer na huis en opeens voelden we druppels, niet veel later begon het ook nog te regenen. Neeltje besloot toen om wat voor haar werkstuk te doen en ik besloot om na Cavendish te gaan, dat is een winkelcentrum hier vlakbij. We hadden een huurauto geregeld, maar de navigatie zou ons dan 1200 rand kosten, terwijl ik ze in de winkel voor 1100 zag liggen. Dus als echte Nederlander besloot ik rond te kijken om te zien welke ik wilde kopen, mijn oog viel al snel op de Garmin Nuvi 40. Een heel leuk systeempje en het koste rond de 1100 rand, en als we het niet meer nodig hebben gaan we het via internet verkopen dus dan hebben we voor een prikkie een navigatiesysteem. Neeltje had ook nog over een sprookjesboek wat ze hier verkochten dus besloot ik om daar ook na te kijken en te kopen. Al gauw had ik een boekenwinkel gevonden waar ze het verkochten, had wel geluk want het was de laatste wat ze hadden. Nu was het voor mij tijd om na huis te gaan, buiten aangekomen zag ik dat het letterlijk met bakken uit de lucht kwam. Pffff ben je in Afrika dan denk je aan regen als laatste, maar in de wintermaanden hier kan het veel regen en vergelijkbaar met Nederlands weer, alleen iets warmer. Thuis aangekomen maakte Neeltje gauw de deur los, en kwam ik nat binnen gelopen. Gauw even douchen en andere kleren aan, en toen ik klaar was kreeg ik een warm kopje thee. Vanavond is het de bedoeling dat we gaan uiteten in Kaapstad centrum met de mede studenten van Neeltje waar is mee in de hostel verbleef, dit geheel ter ere van 2 dames die morgen Zuid Afrika gaan verlaten.
Morgen staat voor ons op de planning dat we weer gaan proberen op de platte kant van de Tafelberg te komen, mits het weer het toe laat maar dat lezen jullie van zelf weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!