Pieter-South-Africa.reismee.nl

Zon zee en strand

Vandaag zal onze eerste relax dagje worden, en ook lekker aan het strand, we stonden om 8 uur op en we hadden gisteren al een ontbijtje gekocht bij de Pick and Pay. Dus snel eten en na het strand, het strand was op loopafstand ongeveer 700 meter. En het weer was echt fantastisch, lekker warm en geen wolkje te zien, perfect strand weer. Op het strand aangekomen was het super mooi om te zien, echt hele brede zand stranden en een mooi blauwe zee, alleen het zee was heel erg ruw, de golven kwamen achter elkaar. Dus veilig zwemmen kon hier echt niet, maar wel lekker in de golven springen en tegen je aan laten komen. De golven waren zo sterk dat je soms omver werd geslagen, na een frisse duik gingen we lekker in het zonnetje zitten en genieten. Wanneer het te warm werd namen we een duik, en gingen vervolgens weer liggen. Ik heb trouwens lekker op het strand geslapen hmmmmmmmmm. We hebben een hele tijd op het strand gelegen, maar tegen een uurtje of 3 gingen we weer terug. Neeltje moest wat voor de studie doen dus besloten we op het dakterras te gaan zitten, bij de Irie Lodge hebben ze ook 2 schatten van honden. Ze zijn echt super lief en doen geen vlieg kwaad, weet alleen niet wat voor soort hond het is. Onderweg hebben we nog een Zuid Afrikaans tijdschrift de Get away gekocht, hierin staan allerlei leuke plaatsen van Zuid Afrika in. Dus toen Neeltje aan het studeren was heb ik kunnen lezen wat voor moois dit land te bieden heeft, en dan kom je tot 1 conclusie, 2 weken rondreizen is veelte kort. En we hebben het al overgehad dat we hier nog een keer terug moeten komen om nog de dingen te zien waar we nu niet aan toe komen. Na dat Neeltje klaar was gingen we douchen en klaar maken om uit eten te gaan, maar daar was opeens Catja en ze vroeg of we met hun uiteten gingen. Dat leek ons heel leuk en besloten om met ze mee te gaan, maar Neeltje zei al gelijk wij rijden wel. Want het is bij de Zuid Afrikanen heel normaal om drinken en rijden te combineren, en als je het nieuws volgt dan is het wel bijna elke dag raak. We hadden al gezien dat ze een aantal op hadden dus het leek ons veel beter dat wij reden, dus ik kroop mooi achter de stuur en Andrew wist wel de weg te vertellen. We gingen na een restaurant die een paar kilometer verder op lag, Cher jo's was de naam. Het was eigenlijk wel grappig om te zien, het klonk Italiaans maar zo schreven ze het niet. En dat is typisch Afrikaans, ze schreven het zoals je het uitspreekt. Het zag er allemaal heel leuk uit en het eten wast ook heel erg lekker (Baie baie lekker op zijn Afrikaans), na het eten hebben we nog lekker na geklets en over van alles en nog wat gehad. Het was heel erg leuk om met deze mensen opstap te gaan. Na een tijdje kwam de ober na ons toe en vroeg of we wilden betalen, dit was omdat het eigenlijk een uur geleden al hadden moeten sluiten. Dus besloten we om het te betalen en weer na de Irie Logde te gaan en daar op het dakterras verder te praten, daar aangekomen pakte we een paar biertje en wijntjes en gingen lekker verder kletsen. Niet veel later kwam ook nog een stel bij ons zitten, en je raadt het nooit Nederlanders. Nederlanders kom je ook overal en nergens tegen. Het was een fries stelletje dat 2 maand lang een rondreis door Afrikaan ging maken, en ook net als ons als eind bestemming Kaapstad. Het begon al laat te worden en we besloten om na bed te gaan omdat we morgen vroeg eruit wilde om na Umkomaas te gaan, dit is een plaatsje even verderop wat bekend staat om de mooie duikplekken en haaien.