Pieter-South-Africa.reismee.nl

Dag voor vertrek na Durban

Vanochtend waren de weervoorspelling zodanig slecht dat we besloten wat langer in bed te blijven liggen, dit was tevens de eerste keer dat we echt uit konden slapen. Tegen half 10 besloten we uit bed te gaan en te douchen, we keken na buiten en het zag er niet goed uit om na de Tafelberg te gaan. Want ik keek na buiten en wist dat die berg er moest staan, maar de door de wolken was er helemaal geen berg te zien. Dus besloten we om de eerste 2 dagen in Durban te boeken, we besloten om niet in het centrum te gaan maar net buiten Durban vlak aan het strand. In Durban is het nu 30 graden, en dat wordt lekker genieten en zwemmen in de zee. Nou hebben jullie vast gehoord dat in Kaapstad iemand dood is gebeten door een Witte Haai, in Durban hebben ze nog meer haaien, witte haai, tijgerhaai, hamerhaai, stierenhaai en nog wat soorten. De eerste genoemde haaien zijn het gevaarlijkste, het verschil tussen Durban en Kaapstad is dat ze hier langs de kust haaiennetten hebben. Zodat het een stuk veiliger is om te zwemmen. Deze netten zijn ook zo gemaakt dat ze niet schadelijk zijn voor de haaien, in Kaapstad zijn ze ook van plan om bij de stranden deze netten te gaan plaatsen zodat de haai aanvallen minder worden. Wat een hele harde feit is, is dat je eerder de kans heb op een dodelijk ongeval met fiets, te voet, auto, uit het bad stappen dan door een haai wordt aangevallen. En als het een keer voorkomt dan staat het hier met grootte letter op de voorpagina, terwijl hier dagelijks dode verkeersongevallen plaats vinden en daar lees je niets voor. Maar we hebben al heel veel zin in en niemand hoeft zich zorgen te maken want we gaan op standen zwemmen waar ze haaiennetten hebben, en als we auto gaan rijden doen we dan in de ochtend en middag. Morgen is het zover en we zijn de klaar voor, ik was bezig met me tas aan het inpakken en zag dat ik een broek en een windjack bij me had wat ik bijna nooit aan heb en hier ook niet ga gebruiken. Ik besloot deze weg te geven aan iemand die het harder nodig heeft dan mij, we hadden ook nog voedsel over die we ook niet mee willen nemen. Alles hebben we verzameld en toen besloten we het aan de man te geven wat hier altijd in de straat in een perkje slaap, het was ongeveer 400 m lopen en zag dat de man er was. Ik reikte het toe en de man pakt het aan en bedankte me, maar toch voel je je niet goed. Ik heb alles wat me hartje begeert, ik ben niet rijk maar ben ook zeker niet arm, ik moet heel hard werken voor het geld wat ik verdien. Maar als je hier loop en je ziet deze mensen dan krijg je een raar gevoel in je maag. Je mag 23 kilo aan bagage meenemen in het vliegtuig, ik had maar 15 kilo en als ik dit geweten had, had ik de rest met oude kleren gevuld en hier meegenomen. Dit ga ik de volgende keer echt doen als ik na een arm land gaat, want deze mensen zijn heel dankbaar met deze spullen. En raadt het iedereen aan om het te doen, want op een simpele manier kan je een mens niet blijer maken. Ik zag dat er nog 2 mensen meer in dit straatje, toen besloot ik na het tankstation te lopen en heb voor deze mensen koffie gekocht. Toen ik ze het kwam brengen waren ze er ook heel blij mee. Ik weet dat je dit niet elke dag kan doen, en ook niet iedereen die je tegen komt. Want als je hier komt zal je ook nee moeten leren zeggen, ik vind het nog steeds moeilijk om te doen. Maar waar ik kan zal ik wel proberen om wat ik bij me heb ook weg te geven aan mensen die het meest nodig hebben. Maar ik blijf het zeggen Kaapstad een geweldige stad een echte aanrader, je moet hier echt komen. We balen dat het april mei is, want in juni komen de eerste walvissen aan en dat moet heel spectaculair zijn. Aan het einde van onze vakantie komen we weer in Kaapstad om na een rugby wedstrijd te gaan, Tafelberg nog een keer op te komen en om na Cape Point te gaan.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!