Pieter-South-Africa.reismee.nl

Een dagje Simonstad

Vandaag moest Neeltje haar visum verlengen en ik had een boot tripje Seal Island besteld, maar de dag begon voor ons allebei als een teleurstelling. Neeltje had een sms gekregen om de stempel op te halen, dus ze was om half 7 al na Kaapstad gegaan om op tijd aanwezig te zijn omdat er anders wachtrijen staan waar je wel 2 uur moet wachten. Maar ze had geluk ze was 12e, het geluk was echter snel op want aan de balie kreeg ze te horen dat de aanvraag was binnengekomen maar nog niet afgehandeld was. Dus Neeltje was een beetje geïrriteerd omdat ze daar voor niets was gekomen, maar dat was je eigenschuld vertelde de man achter de balie had je je sms beter moeten lezen. Terwijl ze de vorige keer hadden gezegd bij een sms moet je langskomen, dus Neeltje was niet te genieten toen ze thuis kwam. Al gauw was ze afgekoeld en ging ze naar haar stage, ik had ook pech Dave had gebeld en vertelde dat e boot trip niet door ging om dat er te veel golfen waren dus veelte gevaarlijk om uit te varen. Maar morgen moest het weer veel beter worden en dan was de kans groot dat het door ging, alleen nu had ik geen back-up plan voor de dag. Dus besloot ik wat te gaan wandelen in het haven van Simonstad, waar ook de basis van de Afrikaanse Marine is. Het weer was super lekker en begreep niet waarom het boot tripje afgelast, dus ben ik bij verschillende langs geweest om te informeren en over de prijs na te vragen want ik bij toch wel een Nederlander haha. Maar overal waar ik geweest was vertelden ze dat de zee heel onrustig was en te gevaarlijk om weg te gaan, maar morgen werd het weer beter en konden ze wel uitvaren. De prijzen verschillen overal, en is de moeite waard om bij verschillende langs te gaan. De prijzen liggen soms ver uitelkaar.
Na een tijd je rondgelopen te hebben besloot ik richting het station te lopen, en daar de berg op te wandelen. Tussen de huizen door liep ik na boven, het is wel gokken om een weg na boven te vinden. Gelukkig heb ik tijd genoeg en het zonnetje scheen super lekker, en daar kon ik lekker van genieten. Opeens kwam ik bij een oude kabelbaan en niet heel ver vandaan was ook een oude trap wat boven de berg opging, en die ging ik ook mooi nemen. Het enige nadelen is dat de trappen en paden best wel steil zijn, als je slecht te been bent moet je hier niet zo maar ergens heen lopen want het kost best veel energy en zweer druppels om boven te komen, vooral als het warm is. Onderweg hield ik me ogen wel open en keek om me heen, want wilde graag een slang spotten en op de foto zetten natuurlijk. Helaas de weg na boven geen slangen, maar wel gekko's. Gekko's zijn kleine hagedisjes, super leuk om te zien, heb ze natuurlijk een kiekje van geschoten. Het uitzicht over Simonstad, de zee en de bergen was ook super mooi. Het waren de zweetdruppels zeker waard, bovenop de berg was een graf. Een graf van een houd, deze hond was de mascotte van de Zuid Afrikaanse Marine. De hond heette Just Nuisance, en zag onder aan de berg ook al een bordje maar wist toen niet wat het was. Uit verhalen blijkt dat deze hond weggelopen is en toen in Simonstad is gevonden, de Marine heeft toen voor deze hond gezorgd. Maar de hond ging ook mee op verschillende boten van de Marine en is dus over de hele wereld geweest, omdat de hond altijd mee was werd hij ook in het leger opgenomen als Matroos. Toen de hond door ouderdom overleden was kreeg die ook een echte Marine begrafenis, en werd die bovenop de berg begraven waar ook het opleiding centrum van de Marine is. Kortom was het weer een geslaagd dagje, en liep ook voldaan weer de berg af om met de metro na huis te gaan. En dat is ook geen straf, want tussen Muizenberg en Simonstad gaat de metro strak langs de kust en kun je mooi over zee kijken, en als je de andere kant op kijkt zie je het de bergen van Kaapstad. Bah wat is het toch vervelend om hier te zijn hahahahaha.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!