Pieter-South-Africa.reismee.nl

Het was maandag en Neeltje moest weer na school om les te geven

Het was maandag en Neeltje moest weer na school om les te geven, gisteren had ze nog al last van spierpijn, dat was vandaag ook nix anders haha. Maar het blijft een doorzetter, strompelend van de trap af pakte ze haar fiets, heel langzaam stapte ze op en gaf ze me een kus en fietste met volle moed de berg op. Ik moest wel een beetje lachen op de manier hoe het allemaal ging, maar nu moest ik zelf aanmaken om wat van me dagje te maken. Hup de Metro in Kaapstad centrum en op weg na de platte kant van Tafelberg. Voor 60 rand vond ik een hele vriendelijke taxi chauffeur, deze man wou me graag wegbrengen. Het was ook een spraakzame man, een al pratende kwamen we onderaan bij de kabellift uit. Helaas was deze gesloten doordat het hard waaide, en het waaide behoorlijk dacht bijna dat ik me onderbroek verloren was. Het jammere was dat ik in me eentje ben, en dan je het gewoon niet veilig genoeg om de tafelberg te voet te beklimmen, zoals ik eerder vermeldt heb is dit een regel waar je moet aanhouden anders is het echt te gevaarlijk. Dus zat er voor mijn nix anders op om terug na beneden te gaan en dit keer met de benenwagen, ik had als doel richt Bo-Kaap te gaan dit is het Islamitische wijk van Kaapstad met allemaal gekleurde huizen. Maar ik was er nog lang niet eerst moest ik na beneden lopen en dan via Kloofnek Road richting Bo-Kaap lopen, gelukkig waaide het beneden niet zo hard als boven. Dus kon ik me trui en lange pijpen van me afrits broek uit doen, en lekker in het zonnetje lopen door Kaapstad Mmmmmmm. Genieten van het zonnetje kwam ik ook nog een kapper tegen, deze kapper was ingericht zoals het in de jaren 50 a 60 in America eruit zag. Ik moest toch na de kapper en waarom hier niet, al binnen lopend werd ik al na zo'n oude kappersstoel gewezen. De kapper vroeg wat ik wou en probeerde het in het Engels uit te leggen, onder het knippen kwam ik erachter dat de beste man beetje chagrijnig was. Het resultaat viel gelukkig wel mee en over de prijs was zeker nix te klagen 70 rand, een koopje hahaha. Gauw de beste man betalen en op na Bo-Kaap want ik was al dicht in de buurt, een kilometer verder was het dan, aan de rechterkant waren de huizen allemaal gekleurd, en ook allemaal verschillende kleuren geen huis wat naast elkaar stond had dezelfde kleur. Al lopende door Bo-Kaap besloot ik richting V & A Waterfront te lopen en daar het winkelcentrum te bezichtigen, waterfront ligt aan zee. Hoe dichterbij ik kwam begon het ook harder te waaien, het was fris terwijl het zonnetje lekker scheen. Waterfront is eigenlijk voor mensen met een dikke portemonnee, normaal gesproken zou ik dit overslaan maar ik was toch in het buurt van het winkelcentrum. Het winkelcentrum is echt luxe, alle grote en dure merken is hier te vinden, maar dan ook echt alles. Alles zie er dan ook gelikt uit, opzicht wel mooi om te zien maar dan is ook alles mee gezegd. Mocht je geld over hebben en het maakt niet uit hoeveel je ervoor betaald, dan ben je hier op het juiste adres. Het staat tot nu toe onder aan me lijstje van leuke dingen om te doen in Kaapstad. Al met al heb ik me vandaag prima vermaakt en ging weer met me benenwagen richting het metro station om na huis te gaan, ik wilde nog een boottripje boeken voor morgen om na Seal island te gaan. In het volgende verslag ga je lezen of dat gelukt is. Bye Bye

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!