Pieter-South-Africa.reismee.nl

Zondag een lekker rustig dagje met zijn tweetjes

Zondag een lekker rustig dagje met zijn tweetjes, dit keer konden we lekker uitslapen nou ja als je de hele tijd vroeg op staat dan is half 8 voor ons uitslapen haha. Ik sprong lekker uit bed om te gaan douchen tot dat ik me omdraaide en zag dat Neeltje uit bed probeerde te komen, het ging niet zoals normaal ze keek me aan en zei dat ze heel veel spierpijn had van de beklimming van de Tafelberg. Dat zou nog wat worden want vandaag stond op de planning om na Kaapstad te gaan en daar 1 of 2 museums te bezichtigen, en hoe Neeltje er nu bij liep kon het nog wel eens een lange dag worden haha. Na een warme douch zei Neeltje dat het al een stuk beter ging, voor het ontbijt gingen we na Mug and Bean om daar lekker wat te eten en om met de laptop op internet te gaan om informatie in te winnen over Cape Point. Want het internet is hier bij ons heel droevig, het is de gok of je verbinding krijgt. Na het lekker ontbijtje en wat informatie rijker gingen we na Kaapstad, zoals gewoonlijk met de Metro. In Kaapstad aangekomen bleek het hier heel rustig te zijn, onder het lopen besloten we ongezouten pinda's te kopen voor de eekhoorns in het Company garden. We gingen na mr. Price om de nootje te kopen, daarna gingen we te voet verder na de Garden waar de eerste eekhoorns ons al aan het opwachten waren. We deden wat pinda's in onze handen en de eekhoorn kwam er aan lopen, nou heb je 2 optie wat er kan gebeuren.
1. De eekhoorn komt er aan en pakt heel schattig het pinda uit je hand en gaat het een stukje verder heel lief opeten.
2. De eekhoorn jacht alle andere eekhoorns in de buurt weg, stormt op je af en grijpt je hand, dan stouwt die een aantal pinda's in zijn kleine mondje, rent met bolle wangen weg om lekker van zijn pinda's te genieten.
Kortom heel grappig en leuk om te doen, en zeker een aanrader om het ook eens een keertje te proberen. Wat ook leuk was is om met een volle hand pinda's in je hand te staan op het grasveld, voor je het weet komen de duiven op je af, ze proberen met zijn allen op je hand te staan om de pinda's op te eten. We liepen weg en 30-tal duiven bleven ons volgen voor meer pinda's. Aan het einde van Company garden is het Natuur historische museum van Kaapstad, en dat was tevens onze eerste doel. De museum kosten hier ook bijna nix, 20 rand iets minder dan 2 euro. Het museum is vrij groot dus je kan je hier prima een tijdje vermaken, het is ook een heel mooi museum met van alles en nog wat. Ook zit er naast de museum een planetarium, om 1 uur was er een voorstelling en omdat we hier toch al waren besloten we een kaartje hier voor te kopen. We moesten een koepel in het licht werd gedoofd en via laserstralen projecteerde ze het sterrenstel op de koepel, ze vertelden over verschillende dingen, maar na een tijdje in het donker en in een heel lekker ligstoel begon mijn ogen wat zwaarder te worden. Vechtend tegen me oogleden om nog wat mee te krijgen, maar uiteindelijk ben ik toch even weg gedut. Opeens schrok ik wakker en Neeltje zei je heb geslapen he, ik zo Nee Nee hoor helemaal niet, had gewoon me ogen dicht, Jaja zei Neeltje lachend. Eigenlijk was het jammer dat ik ingedut was want het was heel interessant wat deze man kon vertellen. Na de show hebben we nog even rondgewandeld in het museum om daarna weer verder te gaan, om lekker wat te eten. We besloten om aan Long Street wat te eten, Long Street is the place to be for backpackers. Al lopende door de straat kwamen we een leuk ogende tentje tegen en besloten daar wat te eten, alleen het eten hier waas niet echt super, bestelde een club sandwich en kreeg een kipburger. Deze was op de kip na niet echt lekker, dus had alleen de kip opgegeten en de rest laten staan. Neeltje had tortilla's besteld en deze waren gelukkig voor haar wel lekker, desondanks besloten we hier niet te lang te blijven zitten. Na betaalt te hebben liepen we richting het metro station van Kaapstad, we wilde op tijd na huis gaan omdat we ook al een planning wilde maken voor onze vakantie. Onderweg zag ik nog steeds dat Neeltje nog niet helemaal lekker liep, vooral de trap afgaan ging lastig. Maar eigenwijs dat ze was vertelde ze dat ze geen last had en het prima kon, thuis aangekomen besloten we het lekker rustig aan te doen. Om vervolgens onze vakantie te plannen.