Pieter-South-Africa.reismee.nl

Een rondje Lionshead en Singal Hill,

Ik begon al vroeg vanochtend, was heel ietsjes later dan Neeltje uit bed gegaan. Na een ontbijtje ben ik weer richting Kaapstad centrum gegaan, want ik wilde vandaag een rondje Kaapstad lopen. Bij de info balie op het metro station van centrum Kaapstad zeiden dat het niet zo verstandig was omdat het berg op is en heel ver lopen dus moest ik maar met de taxi gaan. Zo eigenwijs dat ik ben pakte ik het plattegrondje en begin richting company garden te lopen vandaar het wilde ik na Camps Bay lopen, en dan tussen Table mountain en Loinshead door. Met frisse moet begon ik de wandel tocht en moet je zeggen Kaapstad is echt mooi, overal nu dat het zo mooi weer is, 29 graden geen winden en strak blauwe helder hemel. Wat wil je als Nederlander meer. Nou daar kwam ik na 2 uur lopen achter, ik was bijna tussen Table mountain en Loinshead toen me hakken zeer begonnen te doen. Maar niet zo zeer dat ik dacht dat er wat was, na een kwartiertje ben ik toch maar eens gaan kijken en kwam erachter dat ik last van een baar had. Niet gek als je denk dat ik op me nieuwe schoenen ben gaan lopen. Dus onderweg na Camps Bay moest ik ook een paar blaren pleisters weten te scoren, dat bleek lastiger dan ge dacht. Ik was nu tussen Table mountain en Loinshead door en kwam uit in een mega luxe villa wijk waar in Nederland een puntje aangezogen kan worden. Tussen de villa’s door wist ik een weg te vinden na het strand van Camps Bay, en het was weer een plaatje om te zien. Ik keek 360 graden om me heen en kwam tot de conclusie dat wondere niet de wereld uit waren, of waren we in Nederland gewoon niet gewend dat er zo iets moois bestaat. Wandelen langs het strand kwam ik bij de wc een bord tegen van be shark smart, hierop staat wat je allemaal moet weten over de white shark. En dan in drie talen Engels, Afrikaans en IsiZulu. Heel leuk om te zien, gelukkig begint het bord met dat haai aanvallen maar heel zelden voorkomen. Toen ben ik een terrasje gaan om zoeken om een lekker bakje koffie te drinken en van een lekkere broodje te eten. Na deze lekkere versnapering ben ik richting Clifton beach gelopen, en als je denk dat het niet luxer kan dan is het hier wel. Strak aan het strand mega appartementen en mooie villa’s, het trieste is wel dat je minder op een steenworp afstand ergens tussen de rosten mensen ziet wonen wat helemaal nix hebben, echt helemaal nix. Dit geeft wel een heel naar gevoel en dat geeft ook een heel goed beeld van Zuid Afrika, het verschil tussen rijk en arm is super groot. Het land is wel goed onderweg maar is er nog lang niet, gisteren sprak ik met een man die ze in Zuid Afrika gekleurd noemen, dat beteken niet zwart en niet wit dus gekleurd. Die man had een tentoonstelling gemaakt over de apartheid, heb een half uurtje met die man gepraat en hij liet me zijn tentoonstelling snel en gaf de bijbehorende uitleg bij. 1 ding bleef die op hameren dat is dat Zuid Afrika een stap in de goede richting heeft gezet maar er lang nog niet is. En daar moest ik aandenken toen ik die luxe villa zag en die man die tussen de rotsen woont. Met een vreemd gevoel liep ik door, maar als je zo langs de kust loop zie je gewoon van alles en nog wat behalve wat ik nodig had blaren pleisters, en wat een geluk een drogist tussen Seapoint en Clifton. En werd ook tijd want het begon al aardig zeer te doen en als ik op tijd thuis wilde zijn moest ik nog wel even flinke door stappen. Nadat ik de pleisters had aan gebracht kon ik weer me wandelschoenen aan doen en me slippers in me rugtas. Ik vervolgde me weg langs Seapoint, Greenpoint, Mouille point om uiteindelijk bij V&A Waterfront uit te komen. Nu had ik lekker langs de kustlijn gewandeld en van alles gezien, en als je hier mocht komen zeker de moeite waar om deze route te lopen. Bij de Waterfront ging ik nog een wrap to go halen om vervolgens weer Cape town station te lopen, daar pakte ik de metro richting Newlands om daar lekker samen met Neeltje uit eten te gaan. Ik weet niet of ik het al verteld had, maar het eten is hier super lekker. Bah wat is het toch vervelend om in Kaapstad te zijn hahaha.

Reacties

Reacties

Marjolein

He Pieter,

Je schrijft leuke verhalen, heb het gevoel dat ik er gewoon bij ben! Zo te lezen heb jij het ook erg naar je zin daar. Nog heel veel plezier samen met Neel en tot gauw.

xx Marjolein

Cynthia

Hey broer, zo te lezen vermaak jij je uitermate. De 1ste week is al om geniet er met volle teugen van over 3 weken ben je alweer thuis.
Dikke kus van de meisjes.
Grtjs

cisca

Hoi Pieter,
Mooi geschreven zeg! En de fotoos zien er ook niet verkeerd uit.
Nog veel plezier samen,
de groeten van je tante

carla

Hoi Pieter,

leuk om je verhalen te lezen.we wensen jullie nog een hele fijne tijd daar.

Groetjes van A J,Cynthia,Yanick, en Carla

Pieter

Hallo allemaal,

Het gaat met ons super hier, Neeltje moet deze week nog 3 dagen na school en dan heeft ze vakantie.
Ik ben nu een weekje in Kaapstad het is echt geweldig, het is wel heel moeilijk om te zien als mensen armoede hebben en dan komen vragen om geld. De 1e paar keren doe je dat maar als je meerdere keren op de dag wordt gevraagd dan weet je ook dat je niet iedereen kan helpen. Dus is het beter om iets van projecten te kopen waar meerdere mensen van geholpen worden. Maar Kaapstad is echt een aanrader je kan hier van alles doen van lui tot sportief. Dus mocht je geen vakantie weten kon hier na toe, maar dan wel in de zomer maanden van Zuid Afrika.

Groetjes Pieter en Neeltje


Vind het heel leuk dat je onze verhalen leest

remco en cisca

we vinden je verhalen erg vermakelijk en hopen komende tijd nog heel wat meer te lezen te krijgen.
groetjes, Remco en Cisca

Collega

He landmeter in Afrika, erg leuk om je verhalen te lezen.
Groetjes van je collega en geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!