Pieter-South-Africa.reismee.nl

Een dagje helemaal alleen in Kaapstad

De dag begon al lekker vroeg en hoorde van Neeltje dat in de ochtend de dolfijnen na de kust komen om daar te eten. Dus ben in me eentje na Kaapstad centrum gegaan en daar aan beland ben ik richting het FIFA stadion, het was wel een hele eind lopen, onderweg wel lekker een bakje koffie gekocht. Eenmaal aan de kustlijn beland waren er geen dolfijnen te bekennen, helemaal nix. Dat was wel heel jammer dus heb ik maar genoten van het mooie uitzicht, ik was nu bij Mouille point en en helemaal na Rocklands bay lopen. Heb onderweg met een engelse man gesproken en die zij dat ik over de signal hill moest lopen en zo kwam ik dan wel bij de Company gardens. Nou dat leek me een prima plan en me benen voelde ook goed, dus met volle moed liep ik in de wijk tussen Green Point en Sea Point na boven. Onder aan de voet van singal hill kwam ik een paar buurtbewoners tegen en vroeg aan hun hoe ik het beste over de singal hill kon. Ze waren heel vriendelijke en vertelde me over een padje, maar ik moest wel een hele dikke grootte stok zoeken. Ik vroeg waarom dan? Nou je kan onderweg wel eens slangen tegen komen. Met grootte ogen keek ik hun aan, waarop ze antwoorde dat ze niet giftig zijn. Wel zei hij duidelijk dat ik moest oppassen en me waardevolle spullen moet opbergen want er bestaat altijd een kans dat er mensen je op een pad opwachten om je te overvallen. De pad wat ze mij wezen was dat bijna niet zo en moest me geen zorgen te maken, dus begon ik aan de klim. En dat viel best wel tegen het was steil losse stenen en de pad waar ze over hadden was niet echt een pad te noemen. Driekwart op de signal hill kwam ik een betere pad tegen en besloot die maar te nemen, jammer genoeg ging die niet na boven maar gewoon langs de berg. Na een uurtje lopen dacht ik hoe kom ik eigenlijk veilig beneden, hmmmmm ik keek rond en zag nog geen optie om na beneden te gaan dus besloot om verder te lopen tot dat ik wat zag om na beneden te gaan. Ik kwam uit bij de High Level street en de Strand street. Het is heel leuk om te zien over al die Nederlandse woorden, wel jammer dat 1 woord over de hele wereld bekend is. Apartheid. Ik besloot om via de Strand street richting de Company garden te lopen, waar na horen zeggen de hele brutale eekhoorns zijn. Company garden is hele mooie oude botanische tuin wat uit de VOC stamt 1652, en als het mooi weer is zoals nu is het super om hier rond te lopen of ergens in het gras van het zonnetje te genieten. Ook wat zeker vermakelijk is zijn de brutale eekhoorns, alles wat ze denken wat zij lekker vinden proberen ze te stelen. Ze zijn ook nergens bang voor, ik zag een man die ze weg wilde jagen maar de eekhoorn dacht er anders over en wilde de man wegjagen. Echt heel grappig hoe de kleine diertjes zich gedragen. Maar aan alles komt een eind en Neeltje komt om half 5 thuis dus ik liep richting de metro, onderweg bij de Joodse museum zag ik bordjes staan hoe de mensen hier hun huis beveiligen en ik maakte een foto er van. Ik wilde weg lopen maar een man kwam na me toe gerend en vroeg waar ik mee bezig was en ik moest me legitimeren, ik zei zo dat ik gewoon van de bordjes een foto had gemaakt. Dit vond hij zeer vreemd, hebben jullie dat niet in Nederland, waarop ik antwoorde nee. Hij bleef wel vriendelijke en na een praatje kon ik mijn weg weer voort zetten. Al met al weer een geslaagd dagje Kaapstad.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!