Pieter-South-Africa.reismee.nl

Waldorf School, Kaapstad centrum, V & A Waterfront en Two oceans aquarium.

We moesten vandaag er vroeg uit, Neeltje had gevraagd of ik mee ging om na een basisschool te gaan we op een bepaalde manier les werd gegeven. We hadden gisteren al om een taxi gebeld en uiteindelijk ook gekregen, het rare was dat de taxi chauffeur een beetje moeilijk deed over het tijdstip dat we wouden vertrekken. Wij wilden om kwart over 7 vertrekken maar de taxi chauffeur wilde graag een half uur later, nee dat kan niet want wij moeten op tijd op die school zijn. Na eventjes gepraat te hebben vond die het oké. Om kwart over 6 ging onze wekker, lekker douchen ontbijten en klaar maken om weg te gaan. Opeens een telefoontje van de taxi chauffeur, wat ik van Neeltje hoorde zijn die 9 van de 10 keer te laat, ongeveer een kwartier. Maar nu op tijd en hij vroeg ons op te schieten, eenmaal bij de taxi aangekomen zat er een oudere vrouw in de taxi. Dit was de moeder van de chauffeur, hij moest haar na haar werk brengen dus daarom moesten we opschieten. Onderweg na het werk van zijn moeder kwamen al praten erachter waarom hij een half uur later wou, want hij moest normaal gesproken ook zijn kinderen na school brengen en nu moesten ze wachten tot hij ons na die andere school had gebracht. Dus we voelde ons nu wel een beetje schuldig. Tegen kwart voor 8 kwamen we aan bij de school waar we moesten wezen, deze school bevindt zich in de wijk Constantia. Een hele mooie bosrijke buurt, lopen over het terrein van de school kwam een bewaker al op ons af en vroeg waar we heen moesten, vriendelijke wees die ons in de richting. Onderweg kwamen we een lerares tegen die ons precies vertelde waar klas 6 zich bevond, gelukkig waren we lekker op tijd en konden we er rustig heel lopen. Uiteindelijk kwamen we aan bij een paar gebouwen, opeens sprak een lerares ons aan wat we hier deden, we zeiden dat we klas 6 zochten en ze antwoorde dat het hier naast was en dat we maar nog in de kou moesten wachten want klas 6 was er nog niet. Dit vertelde ze ook niet op een vriendelijke toon, je zult maar les hebben van zo´n lerares een echte hel. Ze was echt niet aardig, integendeel tot de lerares van klas 6. Een hele vriendelijke spontane lieve vrouw die ons van harte welkom hete in de klas, Neeltje begon met haar te praten en stelde mij voor. Ze vond het heel leuk dat ik ook mee was gekomen en we mochten een plekje in de klas opzoeken. Om 8 uur begon de klas en we namen plaats, de lerares begon met ons voor te stellen en vervolgde daarna de les. Wat ik in dat paar uurtjes heb gezien was een heel ander manier van lesgeven wat ik mij herinnerde van vroeger, het was heel interessant om te zien hoe ze les gaf. Na een paar uurtjes namen we afscheid van klas 6 en gingen we even snel na huis om wat te eten en daarna door te gaan na Kaapstad centrum. Het beste om je te verplaatsen in Kaapstad is met de metro en na een reis van ongeveer 40 minuten waren we in het centrum van Kaapstad. Als eerste liepen we richten V & A Waterfront, het is wel wennen met oversteken want hier in Zuid Afrika rijden ze links, houden ze niet goed rekening met stopstrepen voorrangsregels dus je moet wel uitkijken voordat je oversteek, zelf als het stoplicht op groens staat. Onderweg in de haven zei Neeltje dat hier ook zeeleeuwen zwemmen, na wat zoeken hadden we ze gevonden. Ze lagen lekker in het zonnetje te bakken aan de kade, het is heel leuk om te zien hoe deze dieren ook een rangorde bepalen zelf als ze lekker in het zonnetje liggen. We hebben daar een poosje gekeken hoe deze dieren zich daar vermaken onder de mensen boten en dure jachten. In me rechterooghoek zag ik het bordje Two oceans aquarium, na wat zoeken vonden we de ingang en liepen we na binnen om een kaartje te kopen. Het was 2uur en op een bordje stond dat om half 3 de pinguïns werden gevoerd, en de roggen en schildpadden om 3 uur. Dat betekende dat wel mooi op tijd er was om dit mee te maken. Toen het bijna half 3 was liepen we na de pinguïns, het was heel leuk om te zien hoe de Afrikaanse pinguïns zich gedroegen tijdens het voeren. Iedereen wil als eerste de vis hebben en als ze het niet kregen gingen ze achter de andere aan. Na het voeren van de Afrikaanse pinguïns was het aan de beurt voor de Nieuw Zeelandse pinguïns, deze zijn nog lekker om te zien. Als je happy feet heb gezien dan is het die ene wat klein is en met gele franjes bij de ogen. Deze gedroegen ze nog erger, maar daar door ook heel vermakelijk om te zien. Het was heel knap werk van degene die de pinguïns voerde want ze konden ze allemaal uit elkaar houden en de andere schreef op hoeveel ieder pinguïn had gegeten. Het was nu bijna 3 uur dus vervolgde we de weg na de roggen en de schildpadden maar ook de haaien. Het is echt een aanrader om hier heen te gaan, het voeren van de roggen was echt spectaculair ze waren echt heel groot en wogen over de 220 kg, de schildpadden waren ook heel mooi. Eentje was heel klein ongeveer 80 cm en de andere was veel groter en woog ongeveer 180 kg. Het is heel leuk om te zien hoe ongeduldig de dieren zijn als ze gevoerd worden, vooral dat ze zo groot zijn en lomp. De verzorgers hadden alle handen vol om de dieren rustig te houden, en een andere verzorger was er om de nieuwsgierig haaien uit de buurt te houden. Kort gezegd iedereen die hier in Kaapstad komt moet even hier langs gaan echt de moeite waard. Verder hebben we nog even rond gelopen bij De V & A Waterfont, het is wel luxe overal, als je na gaat dat een eindje verder op townschips zijn waar mensen echt niets hebben en hier loop je en ze ziet alles dikke auto jachten en wat geld allemaal kan betalen. En wat je hier ook niet te kort komt zijn grootte winkelcentrums echt hele grootte dus als je een vriendin heb die houdt van shoppen moet je haar wel hier in de gaten houden hahaha. Het werd voor ons weer tijd om na huis te gaan want morgen is een nieuwe dag en Neeltje moet al vet vroeg na stage, maar we hadden wel tijd om lekker in newlands uit eten te gaan en om thuis nog even een filmpje te kijken.