Pieter-South-Africa.reismee.nl

Engels ontbijt in het vliegtuig?

Engels ontbijt in het vliegtuig? Na half slapen en woelen in een vliegtuigstoel word je wakker gemaakt voor een ontbijtje, om ma beetje save te gaan Engels ontbijtje. Nou dit was een hele teleur stelling en gaf me een nieuwe blik in het voedsellariij in de vlieg wereld, ik keek om me heen en volgens mij was ik niet de enige die verbaasd was toen ik het zilverfolie van het bakje af deed. Eerst kijken of ik het kon herkennen aan de vorm, het worstje was het enige wat ik herkende. Maar daar was ook alles mee gezegd, oma het toetje mango en nog iets wat ik niet thuis kon brengen was een lekkere verwelkoming op me tong en daarmee sloot ik mij welverdiende ontbijtje af.

Nu was het bijna zover, ik rook Kaapstad al in de lucht ook al was het nog 4 uur vliegen. Daar wacht Neeltje op mij en nu kon ik ook echt bijna niet meer wachten, ik had het wel een beetje gehad in het vliegtuig. Na 12 uur wordt het niet gezelliger op, ik keek een beetje om me heen het was op sommige mensen zijn gezicht af te lezen. Dus koptelefoon op en muziek, me ogen half dichten en dromen wat er allemaal gaat gebeuren. Na wat ingedut te zijn werd ik een beetje wakker en kwam tot de conclusie dat de landing al in gang gezet was. Beetje uit de raam turen na Kaapstad dat nu echt onder me lag. De landing was wel anders dan normaal, het kwam best hard aan harder dan de vorige keren. Het moment was daar, het vliegtuig was geland kon me spulletjes pakken en kon lekker het vliegtuig uit lopen en al gauw kwamen de eerste Afrikaanse zonnestralen me te gemoed. Vol frisse moet liep ik door om zo snel mogelijk bij Neeltje te zijn, de hoek om en paspoort controle. Maar ik kwam de hoek om en zag dat er meerder mensen dachten snel als 1e bij de controle te zijn, dikke pech voor Pieter. Na lang wachten mocht ik eindelijk na voren lopen, hello your here for vacation? Yes. Kreeg een stempel en mocht doorlopen, nu snel me koffers pakken en weg wezen hier lekker na Neeltje. Onderweg kwam ik 2 Engelse vrouwen tegen die ruzie hadden met de bagagewagen, zo vriendelijk dat ik was hielp ik de vrouwen en 1 ruk aan de wagen en was eruit. De vrouwen legde uit dat ze altijd moeite mee hadden en niet zo veel kracht hadden in hun armen. Maar zoveel kracht had het niet gekost dus rukte ik er nog eentje uit voor mezelf hahaha. Nu snel na de bagageband om me tas te pakken, ik stond er net en kon me tas al zien aan komen gelukkig. Snel in laden en weg wezen, weer de hoek om met het bordje nothing to declare. Het hoekje om en ik zag allemaal mensen met een tas op een bank aan het uitpakken, Neeeeeeeeeeeeee dacht ik. Dus ik wachtte tot er 4 mensen voor me liepen en liep er door heen. Pfffffffffff gelukkig kon doorlopen. Weer de hoek om en toen Titanic eat your heart out, daar was Neeltje. Jaaaaaah echt daar was ze keek me aan en begon te lachen Gelukkig hahaha. Snel liepen na elkaar toe om de 1e knuffel sinds maanden te ontvangen Mmmmmmmmmmmmm. En dat was een hele fijne knuffel kan ik je zeggen. We liepen samen na de uitgang waar de taxi chauffeur op ons wachtte. En die bracht ons weg na Neeltje zijn hostel om daar onze spulletjes weg te leggen omdat we nog niet in onze appartementje konden, dus waren we al lekker even in Kaapstad geweest om wat te eten te drinken te kletsen en lekker te knuffelen. Om 12 uur in de middag kregen we een telefoontje dat we na onze appartementje konden, daarna gekomen ontmoeten we Sue, Sue is de eigenares van het appartement. We kregen een rondleiding en uitleg over het appartement. Het is ook een hele mooie appartement op loop afstand na de stad. Na een tijdje ons thuis te hebben gemaakt gingen we lekker eten in de stad bij food and lovers, als je van sushi hou is dit echt geweldig, aan de lopende band wordt er sushi klaar gemaakt een aan het kleur van het bordje kun je zien wat het kost, in verhouding tot Nederland koste het echt niet wat dus konden we lekker smullen daar. Neeltje kreeg nog een telefoontje van een mede student die vroegen of we mee gingen na de bioscoop, we hadden om kwart over 8 afgesproken en die film waar we heen gingen was 21 jump street. Het was een comedy, niet zo goed als de nieuwe american pie maar er zaten zeker paar stukken 1 waar je dubbel lag van het lachen. Toen de film afgelopen was hadden we de knollen ook en gingen na huis om een welverdiend uiltje te knappen.

Reacties

Reacties

Neel

En of die knuffel lekker was!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!