Pieter-South-Africa.reismee.nl

Plettenberg Bay

We werden vandaag wakker in Plettenberg Bay, het eerste wat op de planning stond was een strandwandeling. Het strand lag maar een paar honderd meter verderop dus was maar een klein stukje, korte broek trui en slippers aan kwamen we bij het strand aan. We deden onze slippers uit en met onze blote voeten liepen we over het strand, 1 ding viel meteen op, het zand was echt super koud haha. Gauw liepen we richting zee en gingen we pootjebaden, de zee was nog kouder brrr. Toen we over het strand verder liepen viel het met de koud reuze mee, aan het einde van de wandeling kwamen we ook nog een teckel tegen op het strand. Het hij was heel speels, Neeltje en ik hebben er nog even meegespeeld en toen zijn we terug gelopen om vervolgens na Bird of Eden te gaan. Bird of Eden lag maar 20 km verderop, en pal de naast lag ook Monkeyland, deze 2 parken zijn bedoelt om verwaarloze dieren op te vangen en te laten herstellen. In de Bird of Eden worden de vogels later weer uitgezet, alleen bij Monkeyland krijgen ze een plaats in het bos omdat de apen na contact met mensen niet meer terug kunnen na het wild. We hadden al besloten om ze allebei mee te pakken, als 1e gingen we na de vogels. Bij binnenkomst was het meteen raak, 3 Halsband parkieten kwamen na ons toe en ging op onze schouder en hand zitten. Ze waren heel lief en spraakzaam, Neeltje had er gelijk een vriendje erbij en gaf de parkiet kusjes. Na een tijdje namen we afscheid van onze nieuwe vrienden en gingen we verder, 10 meter verder zagen we een bord NO TOUHING BRIDS haha. Ik denk dat we dik anderhalf uur hebben rondgelopen en we hebben ons prima vermaakt wat voor moois hier allemaal te zien is, niet alleen de vogels zijn mooi maar ook het park zelf. Als 2e gingen we na Monkeyland en bij binnenkomst kwamen we een Belgische gids tegen, en vroeg aan ons of we interesse hadden in een Nederlandse rondleiding want dan kon ze eindelijk weer Nederlands of eigenlijk Vlaams praten. Monkeyland is echt leuk, je mag er niet alleen door het bos lopen want je krijgt een gids mee die van alles verteld over de apen en Monkeyland. Alle apen leven met elkaar in het bos, alleen apen die agressief na mensen omdat ze door mensen slecht behandeld zijn krijgen een bos waar geen mensen in mogen komen. Net als Bird of Eden is Monkeyland super mooi, en het is super leuk om apen te zien die lekker in een groot bos rondlopen en de mensen eigenlijk onder begeleiding rond worden geleidt. Alle 2 zijn het echt aanraders om er heen te gaan, dus Plettenberg aan kruizen op je lijstje. Na al die moois gingen we terug na Plettenberg om te lunchen aan het strand, we vonden een tentje vlak aan de baai met uitzicht mooi over zee. Na een tijdje zagen we wat in het water, een hele groep dolfijnen kwamen langs zwemmen. Springen door het water en golven, in de winter maanden ben je 100% zeker dat je hier ook walvissen kunt spotten. De lunch was helemaal geslaagd dankzij de dolfijnen want ik heb er nagezocht maar niet gevonden, en dan lunch je even en komen ze zo langs zwemmen heel mooi. Plettenberg Game Reserve is het volgende wat we gingen doen, we hadden gereserveerd om 2 uur lang te paard door het reservaat te gaan. Enige was dat we dan niet bij de leeuwen kwamen, omdat we te paard waren had ik daar helemaal geen problemen mee haha. De man van de rondleiding was heel aardig en grappig, en toen we op de paard zaten begon hij meteen te vertellen over wat er allemaal te zien was. Wij kwamen speciaal voor de neushoorn, onderweg in de auto zagen we er al 2 van heel dichtbij. Maar nu gingen we te paard na deze geweldige dieren op zoek. Ze hebben totaal 5 witte neushoorns hier, en na een half uurtje hadden we ze gevonden. Onderweg kwamen we allerlei bokken zebra's tegen heel mooi om te zien, maar nu stonden we op 10 meter afstand van de neushoorns af. Echt super om te zien, de man vertelde omdat we nu op de paarden zitten zien ze ons ook als dieren, als we te voet waren geweest waren ze al lang weggelopen. Ook hebben ze hier waterbuffellos Hippo en struisvogels, alleen daar konden we niet in de buurt van komen omdat ze echt te gevaarlijk en onvoorspelbaar zijn. Ook hadden ze een giraf van 3 maanden oud, we kwamen te paard heel dichtbij. Maar zo klein was deze niet meer, ik denk dat die al 2,5 meter was. Na bijna 2 uur lang op de paard gezeten te hebben begon me kont ook zeer te doen en was ik blij toen die zei dat we weer terug gingen. We stappen van onze paarden en zag ook dat Neeltje last van haar bips had, maar het was allemaal de moeite waard want het is een hele mooie ervaring om deze prachtige dieren van zo dichtbij zien. Maar dag was niet voorbij, want als uit doel was Oudtshoorn en dat was nog zeker dik 2 uur rijden. Oudtshoorn is heel bekend geworden door de struisvogels en de grotten, en die staan voor morgen op de planning.