Pieter-South-Africa.reismee.nl

tafelberg en hout bay

Neeltje moest er vandaag super vroeg uit om haar visum te verlengen, maar het was al 1,5 maand geleden dat ze het aan vroeg, dus probeerde ze nu voor de 3 keer om de stempel in haar paspoort te krijgen. 3 uur later kwam Neeltje weer terug maar ze keek niet blij, want de Afrikaanse ambtenaren werken nog langzamer dan de Nederlandse en daar wordt je niet vrolijk van. Het was een prachtige dag en die lieten we niet verpesten, we gingen eerst na de Tafelberg om bovenop de berg wat rond te lopen. Ik kan je 1 tip geven en dat is, als het weer mooi is in Kaapstad dan moet je gaan want het weer is zo verraderlijk dat je niet meer de mogelijkheid heb om te gaan. En nu hadden wij de kans op te gaan, het zonnetje scheen lekker en het wind waaide gelukkig niet zo hard. Dus ideaal weer om de berg op te gaan, we hadden besloten om niet te gaan klimmen maar met de kabellift te gaan, want de berg op en afklimmen duurt ongeveer tussen de 6 en 7 uur en die tijd hadden we niet. Na onze kaartje gekocht te hebben gingen we na boven, het uitzicht vanuit de kabellift is al mooi en boven aangekomen werd het alleen maar mooier. Je kan super mooi over Kaapstad kijken en alles wat er allemaal achter ligt, we hebben een route bovenop gelopen en als je van mooie natuur en uitzicht houdt moet je hier heen gaan echt toppie. We hebben ongeveer 2,5 uur rondgelopen en zijn toen weer na beneden gegaan om na Hout Bay te gaan, want in Hout Bay zouden we slapen om de volgende dag na Cape Point te gaan. De route na Hout Bay valt niet te beschrijven zo mooi, je moet wel voor de route 31 rand betalen maar dat is die ook meer dan waard. Op de zoveel meter zijn parkeerplaatsen gemaakt om van het uitzicht te genieten, en die was echt zo mooi en je keek na Hout Bay die mooi in de baai ligt en met een zon ondergang is het super mooi om te zien. We kwamen aan in Hout Bay om daar in onze kamer in te checken, en deze kamer was super deluxe de eigenaresse vertelde ons ook gelijk over een marktje in een fabriek. En als we nog wat gingen eten moesten we daar na toe gaan, dus volgde we haar advies op en reden er heen. Onze eerste indruk viel zwaar tegen want toen we uit de auto stapte roken we de sterke geur van vis, en als ik zeg sterke geur dan overdrijf ik het echt niet wat goor was dat. Maar we liepen door en kwamen bij de ingang van een fabriek waar we na binnen gingen, de geur was weg en we werden in een warme gezellig hal verwelkomt waar allemaal tentje met eten, drinken, kleren en weet ik niet wat te koop werd aangeboden. Het was echt heel leuk om hier rond te lopen, en het eten en toetje was er ook super lekker en hebben er lekker van genoten mmmmmmmmm. Het werd nu wel laat dus besloten we weer terug te gaan om lekker te slapen, want morgen gingen we vroeg na Cape Point.